Alcatraz

3 augustus 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we in het hotel ontbeten met toast, donuts ,yoghurt en koffie. Heerlijk buiten bij het zwembad! Daarna zijn we naar San Fransisco gereden, ongeveer een half uurtje rijden vanaf ons hotel. We hebben meteen door dat dit echt een stad naar ons hart is! Prachtige straten, mooie huizen en strand ! We hebben de auto geparkeerd en zijn naar pier 39 gelopen, een echte toeristische trekpleister met winkeltjes en allemaal toeristen zooi!

We hebben even rond gelopen en moesten toen toch even opschieten omdat we om 13.00 de boot naar Alcatraz moesten halen ( de kaartjes had ik in Nederland al gekocht). Het was echt heel leuk en interessant om op Alcatraz te zijn en te horen hoe het daar allemaal ging in de jaren vijftig. We kregen een koptelefoon met Nederlandstalige uitleg wat heel handig was. Ik dacht wel dat het best een mooie plek was, als je dan toch een straf  moet uitzitten...!

Weer terug op de vaste wal zijn we naar the Fishermans Wharf gelopen waar we zeehonden zagen in de haven! We hebben even lekker op het strandje gezeten en zijn toen verder gelopen. We zijn nog even terug gelopen naar pier 39 om de steigers met de Sealions te bekijken, wel heel leuk om te zien!!! Er zat een mannetje bij die zich wel heel stoer voelde!! Nog even gekeken bij het omkeren van de cablecars en toen op zoek naar een restaurantje.

We waren op weg naar Chinatown maar onze Beppie ( TomTom) kon ons er niet brengen en we kwamen uiteindelijk uit bij Little Italy!! Ook heel leuk, alle lantaarnpalen hebben de Italiaanse vlag om zich heen! Dre wilde pinnen, maar zonder wat geks te doen werd zijn bankpas opgeslokt door de automaat en moeten we die morgen maar weer gaan ophalen, stom ding. Daarna hebben we heerlijk pizza gegeten in een leuk restaurant en als toetje hebben we nog een lekker ijsje gehaald. Wat een heerlijke dag was dit weer!! Super. Nu nog twee dagen en dan zit ons avontuur in the USA er weer op, maar dubbel genieten dus!