Yosemite

1 augustus 2015 - El Portal, Verenigde Staten

Vandaag rijden we op tijd weg naar Yosemite,, ons hotel zit vlakbij de ingang van het park,dus dat scheelt. We rijden eerst naar de village omdat we koffie willen en een broodje als ontbijt. We komen langs een klein meertje en besluiten toch alvast even te gaan kijken. En gelukkig maar want vlak voordat we weer terug wilden lopen naar de auto zagen we een moederhert met een kleintje het bos uitkomen het meer inlopen en zo op ons af komen, zo prachtig!! Na de koffie en croissant besluiten we direct naar de Lower Yosemitefall door te lopen. Het is hier wel druk, maar een mooi uitzicht opde waterval!

We komen onderweg een mooi plekje tegen in de Merced rivier waar Dre, Sander en Roos even gaan pootje baden en  waar ze echte rivierkreeften zien en ik foto's heb gemaakt van mooie vlinders die rond me vlogen .

Daarna rijden we met de auto door naar Glacier Point. In ieder geval was dat de bedoeling maar de weg was afgesloten en er stond bij dat er een vertraging was van een uur. We zijn toen maar doorgereden en hebben in het bos ons gekochte broodje gegeten, onder tussen op de wacht of er geen beren aankwamen!!

Vertrouwend op ons geluk reden we terug richting Glacier Point en nu konden we inderdaad gewoon doorrijden. Je hebt een prachtig uitzicht vanuit dat punt op El Capitain en the Half Dome, twee imposante bergen. Er staken weer een moederhert en jong de weg over toen we naar Glacier Point reden, zo mooi! Yosemite is immens groot en we moeten gewoon nog eens terug om nog veel meer te zien van dit prachtige gebied.

Nu reden we weer terug naar het hotel om lekker te chillen bij het zwembad. Daarna zijn we nog gaan zwemmen in de Merced rivier die vlak langs het hotel stroomt, een prachtige beek met rotsen en stroomversnellingen. We hebben weer bij hotel gegeten in de diner en ik heb later op de Ipad lekker een boek gelezen (dankzij Simoontje!!) en de kinderen hebben weer gezwommen. Daarna nog even Lockedup gekeken en toen lekker slapen!!

1. Elske Cremers:
    13 augustus 2015
    Mooie reisverhalen, jullie hebben veel gezien.
    Een goede reis terug en hopelijk snel tot ziens!
    Een dikke zoen, Elske & co