Close to Obama!!!

17 juli 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we heerlijk ontbeten in het hotel, echt Amerikaans met bacon, eggs, wafels en koffie! Fijn begin van de dag.

De shuttlebus van het hotel bracht ons naar het metrostation waar we de metro naar Arlington namen. Daar hebben we rondgelopen op de zeer indrukwekkende begraafplaats en hebben daar het graf van de Kennedy's gezien en de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat. Ook zo bijzonder, het leken wel robots, zo synchroon en strak. Daarna zijn we doorgelopen in de hitte naar het Iwo Jima monument. Onderweg kwamen we langs het Hollandse carrilion, geschonken door Nederland. Roos vond het maar een dom kado in vergelijking met het Vrijheidsbeeld, wat een kado van de Fransen was ! Hierna zijn we ook nog over de brug naar het Lincoln Memorial  gelopen wat volgens ons voldoende training is om volgende week met Wilco de 4 daagse mee te lopen.

Maar het was zeker de moeite waard, wat een prachtig gebouw en zo'n gaaf uitzicht op een plek waar zulke mooie dingen zijn gezegd door echte wereldverbeteraars. We zijn langs het water doorgelopen richting Capitool. Onderweg hebben we heerlijk pootje gebaad bij de fonteinen, echt lekker want het was vet warm. We kwamen ook hier weer eekhoorntjes tegen!

Toen we bij het Witte Huis waren, nu aan de voorkant, vonden we het jammer dat we er niet dichtbij konden komen, er stonden hekken op best wel grote afstand. Het viel ons op dat er veel politie in de buurt stond, zowel met auto's als motoren. Ook waren er de hele tijd al veel helicopters in de lucht. En ineens kwamen er 3 helicopters aan, de presidentiële, met erachter twee begeleidende. Die van de president landde precies voor het Witte Huis, maar helaas konden we alleen de voeten zien die erin en eruit stapten en verder niets. Daarna vloog de helicopter weer weg met weer twee begeleiders erachter. Dus we zijn dicht bij Barack geweest, we hebben hem alleen niet echt gezien...jammer!!!! Maar dit was ook al heel leuk!!

Toen waren we het lopen wel echt zat en hebben we de metro genomen richting Nationals Park waar we een baseballgame gingen bekijken. Eerst hebben we wat gegeten in een restaurant vlak bij en daarna richting het stadion. Wat een feest was dat, echt een happening, het is net een minidorp met een speeltuintje voor de kids, eettentjes, quizjes enzovoort. En dan natuurlijk de wedstrijd: Washington Nationals tegen de LA Dodgers!!! We wisten allemaal geen enkele regel meer van honkbal maar gaandeweg kwamen we er wel weer een beetje achter. Het was echt superleuk totdat de rust begon....dachten wij. En het duurde en het duurde maar wij vonden het echt belachelijk lang duren. Maar oke, toen begonnen ze weer en het was toch leuk en gezellig. Maar na 10 minuten vielen er lichten uit en stopten ze weer.....Toen bleek ook dat er niet zo' n lange rust was geweest maar ook al een probleem met de lamp. Wij waren er wel klaar mee en zijn weer lekker terug gegaan naar het hotel want morgen moeten we voeg op voor de 9.15 vlucht naar Los Angeles!!!!

1. Wisilopi:
    19 juli 2015
  2. Sjak:
    20 juli 2015
    ...ik dacht...jullie gaan vertellen dat jullie Barack een handje hebben gegeven door het hek heen !! Maar nee, dat is alleen voorbehouden aan de groten der aarde :)