Goodbye New York, Hello Washington!!!

16 juli 2015 - Washington D.C., Verenigde Staten

De wekker ging al vroeg vanmorgen, om 6.30, maar we hebben nog even liggen dutten. Daarna ontbijten en met koffers en al de pendelbus in. We reden lekker met de bus langs de file voor de Lincolntunnel en waren mooi op tijd op Penn Station waar we de trein van 9.35 naar Washington hadden. We hadden de tickets online al geboekt en konden dus zo de trein instappen. Fijne ruime plaatsen hadden we in de trein en we konden onderweg mooi genieten van de omgeving. Qua bomen en zo leek het op Nederland, ook vrij vlak ( ik zag nog wel een suicidaal hert, vlak bij het spoor!) maar wel met allemaal mooie houten Amerikaanse huizen, met groene grasvelden rondom het huis, zoals in de film!!!

Om 13.00 kwamen we in Washington aan en hebben we weer metro tickets geregeld en zijn we eerst naar het Hilton Crystal Place hotel gegaan omdat Roos hoofdpijn had en we even wilden chillen. Vanaf het metrostation werden we met een shuttle opgehaald door een busje van het hotel en die brengt je ook weer naar het station toe als je wilt!!! We hebben een mooie kamer met uitzicht! In NY keken we uit op een muur!! En.......er is een zout-en peperstelletjes ruilbeurs!!! Yeahhh. Wel heel grappig om te zien, mensen hebben een kamer geboekt en zitten daar met al hun stelletjes te wachten tot en iemand binnen komt!

We hebben geskyped met Sjak en hebben het hele verhaal gehoord over Guusje, maar ze is superstoer volgens Sjak en heeft nu tijd nodig om te herstellen.

Toen we weer een beetje waren bijgekomen zijn we met de metro naar Chinatown gegaan, maar behalve een mooie Chinese poort boven een straat en naambordjes van winkels in net Chinees was er verder niet veel Chinees te bekennen. Dus hebben we maar Mexicaans gegeten wat erg lekker was! Nog even gekeken bij het Verizon Center waar ook gebasketbald wordt. Ja...we zullen weten dat we een basketballer bij ons hebben!

Omdat we in de buurt waren hebben we alvast een stukje van het Witte Huis bekeken  en morgen gaan we de buurt verder verkennen! In het hotel hebben we een wasje gedaan in het bad, hopelijk is het droog voordat we zaterdag naar LA vertrekken! We zijn elke avond best moe en liggen vaak om 23.00 al op bed! Al die indrukken maken je moe denk ik. Washington is wel een heel ander stad dan NY. Veel rustiger, schoner, brede straten en morgen zullen we zien wat voor moois het nog te bieden heeft!

1. Wisilopi:
    17 juli 2015
    Dag travellers!!!
    Wat fijn te lezen dat de operatie van jullie Guusje goed is gegaan! Hopen dat ze snel weer op de been is en het niet teveel impact heeft!
    En leuk de verhalen en foto's! Sander wat een heerlijk land hè met al die basketbal!!! :)
  2. Marga:
    18 juli 2015
    Lieve allemaal,
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en zo goed op de hoogte te zijn. Jullie hebben wel genoten in New York! Veel gezien, lekker wezen shoppen, gefietst en lekker gegeten.
    En dit is dan nog maar het begin van jullie vakantie. Fijn dat de treinreis naar Washington ook goed is gegaan. Dit lijkt mij ook een mooie stad.
    Ook hier heerlijk genieten. Je moeder (oma) en tante Petri zijn nog in Almere en komen morgen voor Gijsbert z'n verjaardag barbecuen ☺
    Zij genieten ook in Almere. Gaan iedere dag met de fiets er op uit. Zijn op plekken geweest die wij niet eens kennen!!
    Jullie krijgen natuurlijk ook de groetjes van hen. Zij hebben jullie verhalen ook gelezen.
    Voor jullie nog heerlijke dagen (heerlijke dag??) in Washington en we kijken uit naar jullie verhalen en foto's. Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Lieve groeten van ons uit Almere XXX Marga