Shop till you drop

15 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag gingen we weer met de pendelbus naar de stad. Halverwege werd de bus echter aangehouden door de politie, echt zoals je het op tv ziet, zwaailichten en een agent die bij het raam komt vertellen wat je fout hebt gedaan. In dit geval had de chauffeur door rood gereden en zal hij moeten voorkomen...hij was chagerijnig!!! Snap ik wel, maar ja , it's the law!! In de stad zijn we als eerste naar de NBA store gelopen op 5th avenue zodat Sander kon shoppen. Hij had geluk want de store gaat verhuizen en er was final sale !! Dus lekker ingeslagen en toen door naar Macy's waar Andre nieuwe schoenen heeft gekocht, wat ook echt nodig was want zijn Vans lieten een beetje boel water door ;) .Tussendoor geappt met Sjak en gehoord dat de operatie van (o) ma goed is gegaan en ze weer aan het bijkomen is van de narcose!! Gelukkig!! We zijn blij en opgelucht.

Na een bezoekje aan de Burger King en een liter cola light verder ( echt niet normaal wat ze hier inschenken) zijn we Madison Square Garden ingelopen waar de New Yorks Knicks spelen. Leuk om even te zien.

Wat ook heerlijk is in Amerika zijn de schone, gratis toiletten waar je overal gebruik van kunt maken!! Zeker als je de stad loopt en dus die liter cola achter de kiezen hebt is dat fijn en handig.

We zijn verder gegaan met de metro naar Chelsea ( leuke naam, horen we vaak deze vakantie!!) en daar hebben we een heel stuk van de High Line gelopen, een leuk, hip park aangelegd  op een oude treinrails hoog boven de grond.

We hebben lekker gegeten tegenover MSG, waar we grote glazen water kregen  en Dre en Roos een pasta hebben gegeten, Sander een soort burger en ik souflaki met een pitabroodje, echt lekker!

In de stad zie je heel veel zwervers ,psychiatrische patiënten en junks, er is werk genoeg voor het Leger des Heils, hoewel ik ze niet gezien heb. Triest hoe de mensen leven zo op straat. Misschien moet ik in mijn volgende leven maar in NY gaan werken.

Wij konden gelukkig weer lekker voor het laatst in ons bedje in het hotel kruipen, want morgen vertrekken we naar Washington d.c!!! Dus even koffers beetje inpakken en slapen!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lydia:
    19 juli 2015
    Dan ga ik met je mee om daar met je een opvang te openen, gezellig samen aan de slag!