Fietsen door Central Park

14 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

Het is grappig om te zien wat een vakantie in Amerika doet met een puber...waar ze thuis niet voor 12.00 hun bed uit zijn te branden, staan ze hier zonder problemen om 8.30 naast hun bed en ook nog gezellig!!!!

Dus na het gebruikelijke ontbijt van toast, wafels en donuts weer met de bus naar the City. Vandaag is het warm, maar bewolkt. We twijfelen even of we onze plannen zullen wijzigen omdat het zou kunnen gaan regenen en we willen gaan fietsen naar Central Park. Maar we zijn toch zeker niet van suiker, dus we lopen naar Pier 84 waar we 4 fietsen  hebben gehuurd. We fietsen langs de Hudson omhoog richting Central Park, echt heel leuk!  In  Central Park aangekomen zijn we eerst naar Strawberry Fields gegaan, naar het Lennon gedenkteken. Hierna ging het een beetje regenen en kwamen we aan bij de Bethesda Fountain, waar we net op tijd waren om onder het terras te schuilen voor een enorme stortbui,  onder het genot van live muziek.

Toen de regen minder werd zijn we verder gefietst en het was erg leuk om te fietsen langs plekken die je kent uit allerlei films! Toen het weer harder begon te regenen zijn we maar weer gaan schuilen onder een grote boom en hebben we gebeld naar oma Guus, waarmee het dankzij de pijnstilling wel ging, maar die wel een beetje dizzy klonk. Morgen zal ze worden geopereerd in Nieuwegein. We vinden het wel moeilijk om zo ver weg te zijn en niets te kunnen doen...maar ja, het is niet anders.

We hebben als lunch een dikke vette hamburger gegeten (hij paste niet in onze mond!!) in een eettent die Jacksons Hole heette?!! Jennifer Anniston komt daar ook af en toe zagen we op de foto's in de zaak!

Na de lunch zijn we naar het American Museum of Natural History gegaan, leuk om even door heen te lopen. Het weer was weer opgeklaard dus hebben we nog een rondje Central Park gefietst waar we veel eekhoorntjes zagen. En toen moesten we weer terug fietsen omdat de fietsverhuur om 19.30 zou sluiten. Op de heenweg hadden we al een basketbalveldje gezien (typerend ...onder the highway) en daar waren nu gasten aan het spelen. We hebben even staan kijken en Sander besloot te vragen of hij even mee mocht doen. Dat kon, nadat zij het potje hadden afgemaakt.

Dat was voor Sander wel superleuk, zo wie zo om even te basketballen en helemaal met New Yorkse matties!!! Moe hebben we de bus weer naar het hotel genomen waar we een pizza hebben gehaald en lekker op tijd zijn gaan slapen, het is vermoeiend hoor...vakantie!!!!

De New Yorkers zijn echt heel erg aardig en behulpzaam, er kwamen mensen aan ons vragen of ze ons konden helpen, toen we even op de kaart stonden te kijken en iedereen is echt vriendelijk, zonder overdreven te lijken. Kunnen wij Hollanders nog wat van leren!!