Vrijheid en hoop

13 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

vandaag zijn we de dag weer op tijd begonnen...gisteren tegen Dre gezegd dat hij ons om 8.30 kon wekken, maar dat was hij om 7.30 vergeten waardoor we op tijd konden ontbijten!!!

We zijn weer met de pendelbus naar Time Square gegaan waar we verder zijn gegaan met de metro naar South Ferry. Daar hebben we de boot genomen naar Liberty Island en het Vrijheidsbeeld van heel dicht bij bekeken, was erg mooi om te zien. Lekker in het gras de prachtige sky line van New York bekeken en weer met de boot terug.

Weer met beide benen op het vaste land werd Andre door een groep straatartiesten uit het publiek gehaald om mee te doen met een stunt. Hij moet in een lijn van mensen staan en een van die jongens sprong er met een salto overheen....stoer!

We zijn na een lunch in een deli zijn we via Wallstreet naar het 9/11 memoriam gelopen, wat veel indruk heeft gemaakt. Zo vreemd om te beseffen dat zoveel mensen hier zijn overleden door zo'n gewelddadige actie......Ik vond het een prachtig monument.

Uiteindelijk zijn we via een behoorlijke omweg over de Brooklynbridge naar Brooklynbridge gelopen, ook heel gaaf met een prachtig uitzicht over New York. Ze hebben ook hier de lovelocks ontdekt, maar er kunnen er nog aardig wat worden aangehangen, maar of die kabels dat gaan houden?

Na deze wandeling waren we behoorlijk moe en gaar en hebben we de metro terug genomen naar Time Square en de pendelbus weer gepakt. Even boodschappen gehaald voor in het hotel waar we gingen" picknicken" met stokbrood, tzaziki en kaas. Toen werden we gebeld door Sjak die ons vertelde dat onze lieve Guusje haar been heeft gebroken en geopereerd moet worden, wat vreselijk voor haar. En ook helemaal niet leuk om nu zover weg te zijn.....We hopen maar dat ze snel geopereerd kan worden en hopen snel wat te horen.

1. Gijsbert cq Kwiest:
    14 juli 2015
    Ai wat een vervelenmd nieuws. Snappen dat jullie daar op duizenden kilometers afstand van geschrokken zijn. Hopen inderdaad dat ze snel geholpen kan worden en aan het herstel kan beginnen.
    Gelukkig is Sjak goed uitgerust teruggekomen van haar reis en kan zij een helpende hand bieden :)
    Met Anna gaat het beter, die zit inmiddels met Petri in Almere.
    AnDeSaRo veel plezier aan de andere kant daar en Sjak als wij op een of andere manier een helpende hand kunnen bieden, schroom niet ons in te schakelen. Sterkte!
  2. Thea:
    14 juli 2015
    Hallo lieve vriendjes aan de andere kant van de wereld.

Leuk om jullie te volgen en te lezen dat het goed met jullie gaat.
    Geniet van alle mooie dingen maar volgens mij gaat dat wel lukken.
    Groetjes
    Thea
  3. Wisilopi:
    dag schatten,
    Jeetje wat een pech voor (o)ma Gusta! Maar jullie lieve Sjak gaat dit vast erg goed coördineren en jullie zorg overbrengen!!! Hoop dat jullie het een beetje los kunnen laten en Sjak wens je mams én paps van ons veel sterkte! En voor jou natuurlijk ook!
    Dan jullie reis: wauw wat lijkt het me super als ik dit zo lees.... En jullie zijn pas net begonnen....
    Geniet met volle teugen, wij genieten zo met jullie mee
    X Simone en co
    Marley
  4. Wisilopi:
    14 juli 2015
    Ik zie dat de afbeeldingen niet geplaatst worden... Maar bij deze nogmaals: met jullie lieve Marley gaat het prima! X