New York

12 juli 2015 - New York City, Verenigde Staten

wauw.....wat een stad is dit!!

Gisteren zijn we rond 19.00 lokale tijd aangekomen in New York City, na een hele voorspoedige reis, waar Dre en kids American Sniper hebben gekeken in het vliegtuig en ik lekker the Notebook voor de 100e x heb gekeken ( en voor het eerst niet gehuild!)!! Het is het warmste weekend van het jaar tot nu toe in New York! 97 F, wat op zo'n 36 C neerkomt.

Na een soepele doorgang bij douane enzo,waar ze overigens heel aardig en vrolijk waren, koffers gepakt en met de yellow cab naar New Jersey gereden, waar ons hotel is ( we werden trouwens eerst aangesproken door über taxichauffeurs die ons wilden naaien, want ik had gelezen hoeveel een taxi ongeveer zou kosten naar het hotel maar zij vroegen veel meer en gaven aan dat de yellow cabs niet naar New Jersey zouden rijden, nou echt wel! ) Nog even snel wat te eten gehaald bij de Ihop en toen snel slapen , want in Nederlandse tijd was het al 04.30. Vanmorgen zelf wafels gebakken en met maple sirop gegeten...lekker! Daarna zijn we naar een supermarkt in de buurt gelopen waar we water , fruit en wat lekkers hebben gehaald voor in het hotel.

We konden voor het hotel instappen in een pendelbus die ons voor  $3,- p.p. naar downtown Manhattan bracht. En dat is wel erg indrukwekkend als je daar uit dat busje stapt....zo gaaf! We zijn via Time Square, en verschillende winkels ,waar de kids al kleding hebben gescoord, door de stad naar Empire State Building gelopen waar we op de 86e verdieping een prachtig uitzicht op de stad hadden. Daarna heerlijk in Bryant Park in het gras gelegen en een broodje gegeten. Heel veel gelopen en gezien daarna en in een Ierse pub lekker gegeten en een biertje gedronken ( Sander stiekem wat slokken van mij, want hier moet je 21 zijn om te mogen drinken). Na het eten hebben we in Madison Square Park  op een bankje naar vuurvliegjes gekeken, ook heel bijzonder want dat hadden we nog nooit gezien!

' s Avonds nog een keer terug naar ESB want we hebben een New York Pass gekocht ( al in NL) en daarmee mag je op dezelfde dag nog een keer naar boven na 22.00, dus we hebben toen nog heel erg genoten van de bright lights in the big city! We konden met de pendelbus weer terug en liggen nu lekker op onze bedjes in een heerlijk koele kamer en gaan zo lekker slapen......

1. Sjak:
    13 juli 2015
    Wat een fantastisch begin van jullie vakantie, klinkt allemaal superleukkkkkkkkkkk !! Uitzicht vanaf het ESB by night lijkt me ook geweldig. Veel foto's maken hoor, maar dat is jou wel toevertrouwd.
    Enne...Sander bier drinken? Daar moeten we het toch nog eens over hebben :)
    Liefs, sjak x
  2. Gijsbert cq Kwiest:
    13 juli 2015
    Leuk dat jullie de Big Apple nu ook kennen. Wat een heerlijke stad hė. Geniet er lekker van en laat het wel allemaal tot je doordringen, want al die indrukken moet je echt wel laten dalen... En Sander, gewoon een blik Budweiser mee naar de hotelkamer, heb je nergens last van. En ik voorzie dat jullie met al die satires gewoon met twee extra koffers terugkomen. Have fun nog!
    By the way: Mama en tante Petri komen vandaag naar Almere en blijven tot zondag. Vieren ze mijn feestje nog even mee.