Death Valley

27 juli 2015 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vanmorgen zaten we gewoon weer om 9.00 in de auto, ik snap echt niet hoe we dat steeds weer voor elkaar krijgen! We gingen op weg naar Death Valley! Onderweg hebben we ontbijt gehaald bij de Wallmart en koffie bij de Starbucks en Dre raakte er in gesprek met een man van 91 jaar die in de 2e WO had gevochten. Iedereen vraagt je waar je vandaan komt en je raakt echt makkelijk in gesprek, echt heel leuk.

Daarna door naar Death Valley. We zijn als eerste gestopt bij Zabrinski Point en daar heb je een mooi uitzicht over de rotsen. En het is echt lekker warm! Wat bijzonder om in deze woestijn te rijden, hele ervaring weer. We zijn doorgereden naar Badwater, de laagste plek van het westelijk halfrond, -86 meter en de heetste plaats ooit gemeten , 56 * , gemiddeld 45* en ik kan je nu vertellen dat dat behoorlijk warm is. Er zijn zoutvlaktes en oneindige vergezichten.

Ik heb veel lol om de kids in de auto, wat een humor hebben die twee, helemaal samen! Maar ook hebben we gelachen om Hans Teeuwen op de IPod, zo vervelen we ons niet op de toch wel lange stukken die we soms rijden. En dan hoor je ineens van de achterbank: " oke, ik ga met mijn beenvet spelen...." Dat is toch grappig!?!

Op de terugweg hebben we de Artist Drive genomen, een route door de bergen, waar de rotsen echt alle kleuren van de regenboog hebben, heel mooi om te zien en weer die ruige ongerepte natuur, echt onwaarschijnlijk mooi! Uiteindelijk zijn we via echte zandduinen in de woestijn uitgekomen bij de Stove PipeWells, waar we lekker hebben zitten lunchen in een "oude" saloon! Ik stel me bij een woestijn altijd zandvlaktes voor maar Death Valley bestaat vooral uit bergen en hele grote ruige vlaktes, waar het heel warm is, heel leuk om eens mee te maken.

Via een hele maffe route binnendoor, dwars door een vallei, kwamen we uiteindelijk uit in Ridgecrest waar eindelijk het lang verwachte zwembad op ons wachtte!!! Heerlijk om bij deze temperaturen in te plonsen!! Daarna eten in het hotel , waarna de kids nog eens gingen zwemmen maar Dre en ik onze ogen niet meer open konden houden...Truste!!