Desert

20 juli 2015 - Wickenburg, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we LA gedag gezegd en zijn richting het oosten de stad uit gereden, waar we wel een uur over deden! Het landschap werd al snel anders, het leek een beetje op Spanje en omgeving, droog, bergachtig en aparte beplanting. We hebben lekker koffie gedronken bij Mc Donalds en wilden even lekker een stukje doorrijden naar de ingang van Joshua Tree Park langs de highway 10. Maar dat ging even niet door. Er was een brug ingestort en de hele snelweg was afgesloten. De omleiding die we moesten volgen duurde ruim twee uur en we kwamen in geen velden of wegen meer langs Joshua Tree.

Maar goed, de route die we moesten nemen liep dwars door de Colorado- en Sonoran Desert en was echt prachtig. We hebben echt uren gereden door landschappen die we nog nooit gezien hebben, zo uitgestrekt, onherbergzaam en ruig. En vooral .....zo heet!!! Grote cactussen tussen de struiken, zandduinen, soort duinlandschap, we hebben het allemaal gezien en verder.....helemaal niets. We zijn een paar kleine dorpen gepasseerd maar verder zie je niemand en hoor je nix!!! Heel bijzonder en dat mijlen lang. Je verwacht wel zoiets maar als je er dan rijdt overtreft het toch alles wat je had bedacht!  Een bepaald moment zaten we 30 km van de Mexicaanse grens af (Brawley), en als je dan terug omhoog rijdt, krijg je opeens, midden in de woestijn, een road block met Border Patrol (terwijl je dus al in de USA bent!). Toen we antwoordden dat we geen US citizens zijn, maar Dutch volgde meteen een grondige paspoortcontrole. We hebben dus langer over de reis gedaan en kwamen pas tegen de avond aan in ons hotel in Wickenburg. Een gezellig, leuk hotel met ......zwembad! Daar zijn we dus meteen ingedoken, heerlijk. Alleen jammer dat de Hot Tub het niet deed :)

Dre en ik hebben weer even water, bier en frisdrank ingeslagen en de kinderen zijn om 21.30 nog lekker het zwembad ingesprongen, toen ben ik er ook nog maar even ingegaan. En. Nu gaan we slapen, het is bijna half twaalf en vanmorgen waren we weer allemaal vroeg wakker, voor 7.00. Wel gek wat die tijdsverschillen met je mind doen! Truste....

1. Sjak:
    21 juli 2015
    Desi, wat schrijf je toch gezellig! Ik heb het gevoel dat ik op de achterbank mee reis!
  2. Marga:
    21 juli 2015
    Ik ben het helemaal met Sjak eens. Je schrijft erg leuk hoor Dees. Zit in de familie ;-) Misschien voor jou een tweede carrière. Zo heb je een mooi reisverslag. Thuis even bundelen en foto's erbij. Leuk hoor! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Geweldig...! Geniet ervan.
    Hier verder alles oké ;-) Je moeder en tante Petri zijn gisteren weer naar huis gegaan. Hebben het samen heel gezellig gehad. Veel gefietst en dus veel gezien. ALmere Haven, centrum etc.

Voor jullie nog veel plezier en we zijn benieuwd naar het volgende verhaal. Liefs van ons