Grand Canyon

21 juli 2015 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

We zullen jullie niet met de details belasten maar het toilet spoelde niet goed door .....Er is in Wickenburg eergisteren een soort van overstroming geweest door de regen. We  zagen er beelden van op tv hier en ik snap dan wel dat alles niet meer super werkt. We zagen ook de ingestorte brug waardoor we gisteren om moesten rijden, dat was ook door overstroming en blijft waarschijnlijk nog weken zo. We hebben dus wel heel veel geluk gehad, want nu is het prachtig weer!  Wickenburg is ook een leuk dorpje met saloons en zo, echt Amerikaans. Na het ontbijt in het hotel ( koffie met zoete broodjes) gingen we door richting Grand Canyon. We zijn binnendoor gereden, weer zo'n ontzettend mooie route door woestijn, bergen en toen we de bergen uit reden zagen we al canyons in de verte, zo gaaf!!

De kinderen wilden lunchen bij de Burger King en daarna zijn we doorgereden naar Sedona, waaar we even daarna zijn gaan zwemmen in Oak Creek Canyon. Daar kun je zwemmen en in de Creek zijn natuurlijke waterglijbanen uitgesleten in de rivier waar je vanaf kunt. en dat gelegen tussen de roodkleurige rotsen van de Canyon,echt supermooi en heerlijk met deze hitte. Het kost $20 om te parkeren daar, maar er stond een wachtrij van 3 kwartier. We zijn een stukje doorgereden en konden daar gratis langs de weg parkeren en even teruglopen!!! En bedankt!!!

Toen door naar onze eindbestemming van vandaag, Grand Canyon. We hebben zonder overdrijven een uur gereden op de cruisecontrol zonder te hoeven stoppen en naast ons was alleen maar natuur!!! We zijn echt zo onder de indruk van de oneindigheid van dit land, it's amazing!!!! Onderweg zagen we een doodgereden dier wat verdacht veel op een soort coyote leek. Vlak voor de ingang van het park zagen we grote herten vlak langs de weg lopen, snel foto's gemaakt uit de auto!!  We hebben bij de ingang van het Park een National Park Pass  gekocht voor $80,- waarmee we verschillende nationale parken kunnen gaan bezoeken! Ik  wilde graag echt in de Canyon zelf slapen zodat we er zo heen kunnen lopen als we zin hebben en ik heb al in januari kamers geboekt in de Bright Angel Lodge. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan...we lopen zo onze kamer uit en staan op de Rim kijkend over de Canyon! En wat is dat mooi!!!!! Ik had al gelezen dat foto's en film je geen goed beeld geven van de werkelijkheid en dat is zo. Nu was de zon net onder maar alsnog zag het er spectaculair uit, ben benieuwd hoe dat morgen is!! Het wordt al vroeg donker hier , half negen , dat is wel gek. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant van de Bright Angel Lodge, met een flesje wijn erbij!! De mensen zijn zo beleefd en aardig, dat blijf ik toch wel erg fijn vinden. De kinderen slapen hier op een eigen kamer, dus jullie snappen wel wat wij hebben gedaan ..... ;) geintje !

1. Wisilopi:
    22 juli 2015
    Wat is het toch een supervakantie! En idd wat heerlijk kun je schrijven Dees! Tja familiair bepaald en al van jongs af aan hele agenda's/ logboeken bijhouden elke dag...
    Ik denk dat jullie hebben voetbal op tv hebben gekeken? Of moesten we niet raden?
    Met Marley gaat het prima! De hondjes genieten samen. Ze zijn nu allebei gevloerd(...mijn neefje is geweest vandaag...)Marley wilde overigens heel graag op de glijbaan?! Gaan jullie vaak met hem naar de speeltuin?
    Morgen ga ik twee dagen naar Druten/Nijmegen mijn liefje aanmoedigen :) Pien blijft thuis om de hondjes te verzorgen en te werken.
    Geniet ervan daar met elkaar! Xxx
  2. Wisilopi:
    22 juli 2015
    Ps hoe gaat het met jullie (schoon) mams?
  3. Sjak:
    23 juli 2015
    Simone, denk jij aan voetbal op TV kijken??
    Ik gok op een potje monopolie... :)