Roadtrip

23 juli 2015 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Zo jammer dat we weg moeten uit de Grand Canyon, maar gelukkig wachten er nog heel veel mooie plaatsen op ons!! We vertrokken vanmorgen op tijd, zonder ontbijt en de kids sliepen al snel lekker door in de auto, Sander was niet meer wakker te branden. Zelfs toen we na een paar uur gingen ontbijten wilde hij niet mee ,maar verder slapen en ook dat kan natuurlijk op vakantie! Wij hebben bij een Indian Trading Place ontbeten, Roos en ik met een wafel met aardbeien en slagroom ( ik ben bang dat die 12 kilo die eraf  waren, er in rap tempo weer aankomen hier in de USA) en Dre een toast met room en cactussenjam!

We hebben weer uren gereden door zoveel moois, diepe kloven, rode rotsen, prairie- achtig landschap en dat allemaal zover als je kunt kijken. Bij Page zijn we van de weg af gegaan om naar de Horse Shoe Bend te gaan kijken. In de enorme hitte was het een behoorlijke klim, maar zeker de moeite waard, wat een mooi gezicht, die bocht in de Coloradorivier! Het water zag er ook mooi blauw/groen uit. In de grand Canyon is het water in de rivier rood!

Om af te koelen zijn we even voorbij Page de Lone Rock Road ingereden waar ons Lake Powell wachtte, met heerlijk koel water en prachtig uitzicht op canyons. De toegang was $20,- per auto maar ook hier was onze parkpas goed voor en mochten we gratis doorrijden! We hebben heerlijk gezwommen en daarna doorgereden naar Panguitch, waar we overnachten in een cabin, weer eens wat anders!

Na het uitpakken zijn we naar het dorpje gereden om te eten in een echte Amerikaanse diner, het dorpje is ook echt zo Amerikaans met een hoofdweg met winkels en verder niet veel meer. We hebben lekker chickenwings gegeten als voorgerecht, die waren zo pittig dat we heel veel water moesten drinken om te blussen! En toen lekker slapen want het is hier in Utah ineens weer een uur later!